wtorek, 20 grudnia 2011

Całkiem polaczkowy obiad i egzotik deser



Ok, miało być coś na masę-jest.Wariacja na temat fasolki po bretońsku,gulaszu i tym podobnych.Pożywne i dość ciężkostrawne,ale z całkiem konkretną ilością białka.
SKŁADNIKI:
*fasola typu jaś,namoczona na 12h-ilość..nie wiem,50 g suchej fasolki na 1 osobę? jakoś tak
*makaron razowy żytni
*dwa pomidory
*średnia cebula
*koncentrat pomidorowy,lub przecier pomidorowy(lepszy!)
*pół kostki wędzonego tofu
*olej do smażenia
*przyprawy:majeranek,sól,pieprz,papryka słodka,papryka ostra,przyprawa do gulaszu,tymianek,czosnek
Ponieważ fasolka musi po namoczeniu i tak dość długo się gotować-wstawiamy ją na gaz jako pierwszą. Te fasolki z puszki też są ok,ale zdają się być mniejsze,no a poza tym pół kilo jasia w markjecie/na rynku to wydatek rzędu 3 pln. Fasolę gotujemy w świeżej wodzie,nie w tej,w której ją moczyliśmy!! Musi gotować się w sporej ilości wody przez 40-50 minut.
Gotujemy makaron.Ja mam ciemny,bo jest bardziej wartościowy i ma ciekawy smak.
Cebulę kroimy na drobne kawałki,smażymy na oleju. Na tym etapie można dodać również świeży,pokrojony lub wyciśnięty czosnek.Jak cebula zrobi się szklista i złocista-dodajemy pomidory i koncentrat. Tofu kroimy na kosteczki i również wrzucamy na patelnię.Nie przesmażam go osobno,bo i tak jest dość aromatyczne.Wszystko ładnie dusimy na średnim ogniu,na koniec doprawiamy wg gustu.Majeranek jest wskazany,gdy robimy coś z fasolki,z wiadomych przyczyn. Na koniec, gdy nasza fasolka będzie już ready-dodajemy ją do sosu pomidorowego. Podajemy z makaronem. Takie danie można wzbogacić oczywiście papryką,czy innymi warzywami.Dzięki przyprawom i temu,że użyłam wędzonego tofu-całość smakowała całkiem "tradycyjnie" i jak solidne,zimowe danie.


Na deser prosty i zdrowy koktajl z mango i banana:
*1/2 mango
*1/2 banana
*200 ml mleka roślinnego (ja miałam sojowe)
*cukier (opcjonalnie,ja nie potrzebowałam go w ogóle)
Żadna filozofia-wsio umieszczamy w jednym naczyniu i traktujemy blenderem.Mało dojrzałe mango jest twarde i mikroskopijne jego kawałki nie zostały zmiksowane.Bardzo dobre i bardzo zdrowe,omnom

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz